Monday, September 6, 2010

hatimu baik walau mukamu pecah

Tadi kat mall aku geleng kepala tgk rambut budak2 zaman skarang ni, style ape tah rambut sesekor, pelik da aku tengok..muke da la pecah, rambut lak camtu, kalo org hensem tu rambut nak wat camne pun x de la aku kesah sangat..
Kat parking lot aku tengok segerombolan lagi manusia bermuke agak2 pecah dan tidak bercahaya dok ramai2 depan sebuah kete. "telanggar mase nak parking kot"hatiku berkata. "lunyai la sape yang langgar tu, tobat kene pukul", punye la ramai geng dia. aku tengok2 gak la..mane tau aku perlu berubah jadi otromen ke untuk menyelamatkan keadaan sebab aku tgk ada sorang dak laki baye 20an n awek2 3 org, adik dia kot. usha punye usha rupenye geng2 tu tengah tlg matikan alarm kete tu yang x mau berenti berkokok, rusak tang mane tah, dan dengan bantuan geng2 itu maka sembuh lah kereta tersebut dan tertolonglah si pemuda dan para awek, x tau la dorang tolong ikhlas ke sebab nak jadi adik ipar tapi aku tersentuh dengan peristiwa petang ni, dalam rambut yang x bape beres tu masih tersimpan hati yang sudi menolong sesama manusia =)

No comments:

Post a Comment